Zespół

Atmosferę Lido

Tworzą Wspaniali Ludzie

Natalia Gładysz
Kamila Bojakowska
Nicoletta Valenti 
Marysia Sarzalska
Krzysztof "Kris" Matejski
Karina Michałowska
Agnieszka Wierzbińska 
Łukasz Frasunek

Natalia Gładysz

"Ruch był obecny w moim życiu pod różnymi postaciami. Z natury jestem bardzo ciekawa i poszukująca, więc próbowałam różnych jego form, by sprawdzić, w której odnajdę siebie. Moją największą pasją okazał się taniec, który do tej pory jest dla mnie najpiękniejszym wyrazem tego, co płynie ze środka. Otwierając Lido, w sercu przyświecała mi intencja stworzenia azylu - bezpiecznego miejsca, w którym każda osoba je odwiedzająca będzie czuła się swobodnie i naturalnie. W ruchu poszukuję intuicyjności, uważności i wsłuchiwania się w sygnały płynące z ciała. Na swoich zajęciach staram się wprowadzać uczestników w miejsce, gdzie wszelkie bodźce „spoza” nie docierają i pojawia się przestrzeń na skontaktowanie się z tym, co naprawdę ważne, a co w codziennym szumie, często zostaje zagłuszane i spychane na dalszy - mniej ważny plan. Istotne jest dla mnie to, by na zajęciach, które prowadzę - uczestnicy czuli się bezpiecznie i swobodnie. Razem z Wami podczas tego wspólnego czasu uczę się czułości i miłości do Siebie oraz bycia w kontakcie z własnym ciałem - w pełnej akceptacji oraz zrozumieniu.

Ukończyłam studia psychologiczne na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalnością kliniczną, kurs nauczycielski jogi Hatha-Vinyasa 200hrsYTT w szkole Peaceful Warriors na Bali oraz szkolenie Restorative Yoga w amerykańskiej szkole YogaRenew. Niezwykle interesują mnie terapeutyczne formy pracy z ciałem, dlatego staram się łączyć wiedzę z zakresu psychologii z wiedzą na temat ciała, wciąż zgłębiając te obszary i stale się rozwijając."

Współzałożycielka i właścicielka Lido. Z wykształcenia psycholog, z serca obywatelka świata i miłośniczka ludzi, zwierząt oraz natury. Pełna pozytywnej energii i pomysłów z tendencją do życia z głową w chmurach. Stale ucząca się poszukiwać jak najwięcej radości, dzikości i wolności w zwykłej codzienności.

Nicoletta Valenti

"Ruch odmienił moje życie, pokazał mi, jak bardzo daleko jestem od siebie i od swojego ciała. Joga pomogła mi odkryć cząstki mojego wewnętrznego, ciekawego świata dziecka, które zaczęło traktować ruch i medytację jako sposób na życie. Bycie nauczycielem pozwala mi w twórczy sposób wyrażać siebie, dzieląc się z innymi swoimi doświadczeniami, inspiracjami i wiedzą. Moje podejście do życia ma bezpośredni wpływ na to, w jaki sposób nauczam. Szukam w nim ugruntowania, uważności i świadomości. Wierzę, że osobiste ograniczenia są nieodłączne dla każdego człowieka i że każde ograniczenie jest tak samo potrzebne i ważne jak napotkana możliwość, ta w ciele jak i w głowie.

Na ścieżce nauczycielskiej najważniejszy jest dla mnie ciągły rozwój i otwartość na nowe. Jestem nauczycielem tak samo, jak i uczniem, który pragnie czerpać od każdej osoby. Wychodzę z założenia, że nasze ciało doskonale wie, co jest dla niego najlepsze, dlatego zachęcam swoich podopiecznych do tego, by z uważnością, ciekawością i szacunkiem uczyli się go słuchać. Miałam ogromną przyjemność spotkać na swojej drodze wspaniałych nauczycieli - Patrick Beach, Carling Harps, Bess Prescott, CJ Yeagley, Shelby Heintzelman, którzy pokazali mi, jak można połączyć dawne, tradycyjne nauki jogiczne z nowoczesną wiedzą o anatomii. Tym samym stałam się certyfikowaną nauczycielką jogi.”

Kamila Bojakowska

"Swoją przygodę z pilatesem rozpoczęłam w 2004 roku, trenując taniec towarzyski. Połączenie tych dwóch form ruchu pomogło mi zbudować świadomość i poczucie swojego ciała. Teraz, najlepiej jak potrafię, przekazuję to doświadczenie na swoich zajęciach, co daje mi wielką satysfakcję. Ukończyłam kilkustopniowe szkolenie z zakresu metody Pilates, uzyskując dyplom OM Matwork Pilates Instruktor, Pilates Reha 1 i Reha 2, Pilates Reformer 1 w międzynarodowej szkole Balanced Body oraz liczne warsztaty i szkolenia uzupełniające m.in. w tematyce stretchingowej, powięziowej i stabilizacji.”

Marysia Sarzalska

"Ze sportem jestem związana od 6 roku życia. Przez 9 lat zawodowo trenowałam piłkę nożną. Teraz jestem po tej drugiej, trenerskiej stronie. W swoich treningach stawiam przede wszystkim na świadomość ruchu oraz jego funkcjonalność. Nie ograniczam się do jednego typu wysiłku. Staram się w równym stopniu pracować nad ciałem, jak i duszą. Od treningu z wykorzystaniem wolnych ciężarów (sztanga, kettlebell, hantle) po ruchy z obciążeniem własnego ciała (podciąganie, pompki, stanie na rękach), które są podstawą do wykonywania coraz to trudniejszych elementów ruchowych. W ostatnich miesiącach moim sportowym sercem zawładnął Animal Flow, który łączy ze sobą kilka światów: elementy akrobatyki, capoeiry, jogi oraz ćwiczenia kalisteniczne imitujące ruchy poruszania się zwierząt. Dzięki niemu mogę wyrazić siebie i poznać tą jeszcze nieodkrytą w sobie część. Kocham rozwój, ludzi, a sport to całe moje życie. Gdy się poruszam i panuję nad każdym mięśniem, prowadząc go tak jak tylko zapragnę – czuję szczęście i spełnienie. Jestem osobą, której ciężko jest usiedzieć w jednym miejscu. Najbardziej cenię sobie rozwój własny, samodoskonalenie się jako trener i jednocześnie jako człowiek dzięki możliwości obcowania z drugą osobą. Tak samo w pracy, jak i na co dzień.” 

Krzysztof "Kris" Matejski

"Ruch to życie. Odnajduję w nim zdrowie, uśmiech i wolność wyrażania się. Wierzę, że każdy z nas urodził się, by tworzyć, a ruch jest doskonałym kanałem twórczości. Lwią część mojego doświadczenia stanowi trening siłowy z własnym ciężarem ciała (gimnastyka sportowa, kalistenika, street workout), przy którym bardzo wiele inspiracji w ostatnich latach czerpię z Movement Culture. Po drodze poznałem acroyogę, która bardzo szybko stała się nieodłącznym elementem mojej codzienności. Inne formy, z jakimi zdarzyło mi się eksperymentować to parkour, yoga, sztuki walki, czy break dance. W swojej praktyce ruchu dążę do wydajności, lekkości i płynności. Uczę się słuchać swojego organizmu i dbam o to by trening był dobrą zabawą.”

Alicja Sobczak

"Praktykuję jogę od 2008 roku. Zaczynałam od metody B.K.S. Iyengara, która pozwoliła mi na dogłębne poznanie pracy z ciałem, oddechem i asaną. Dzięki temu mogłam zacząć rozwijać swoją praktykę, stopniowo przechodząc do flow, które stanowi podstawę Vinyasa Yogi. Mimo, iż joga jest moją wielką pasją, to AcroYoga skradła moje serce. Od pierwszego treningu wiedziałam, że to mocne doświadczenie stanie się moją radością i sposobem na życie. AcroYoga jest dla mnie nauką cierpliwości, skupienia i bycia uważnym, jednak w tej praktyce najbardziej cenię ludzi, ich energię, emocje i bliskość." Alicja rozwijała swój potencjał ucząc się od najlepszych - Lucie Breyer, Jeppe Skovgaarda, Elada Sadech, Moscow AcroFamily, Guy'a Rona czy Danie Kohn. Jestem certyfikowaną nauczycielką Vinyasa Yogi, której uczyłam się w duchu Ashtanga Yogi.”


Agnieszka Wierzbińska

"Praktykuję jogę od 2004 roku. Jestem głównie oddana praktyce ashtanga jogi, choć uwielbiam także płynąć z oddechem, praktykując vinyasę, doceniam yin jogę i eksploruję kalistenikę. W 2008 roku ukończyłam kurs nauczycielski ashtanga jogi u Basi Lipskiej, ale już wtedy jako uczennica Angie Święc Kambeitz prowadziłam zajęcia wg tej metody. Wiedzę i inspirację, podczas licznych warsztatów i wyjazdów jogicznych, czerpałam przez te wszystkie lata od nauczycieli takich jak: Manju Jois, Laruga Glaser, Kino MacGregor, Gabriele Severini czy Tarik Van Prehn. Pogłębiałam też swoją wiedzę i praktykę bezpośrednio w południowych Indiach, uczyąc się od Sri BNS Iyengara (bezpośredniego ucznia Krishnamacharya’y), Vijaya Kumara, Ajaya Kumara oraz Sri V. Sheshadriego. Zależy mi na tym, żeby uczniowie nie szukali formy - asany, ale odnaleźli pracę w pozycji, pracę wykonaną w zgodzie ze swoimi możliwościami i potrzebami danego dnia; żeby dali się poprowadzić ciału i swojemu oddechowi. Żeby na chwilę “wyszli” ze swojej głowy, wyłączyli wewnętrznego komentatora i pobyli w swoim ciele, w kontakcie z oddechem, “tu i teraz”. Staram się przekazać uczniom że praktyka jogi nie jest tylko drogą do celu, ale drogą samą w sobie, podczas której czasem robimy dwa kroki do przodu, a raz trzy do tyłu. Żeby nie przywiązywali się do tego, co zastaną danego dnia na macie, oczekiwania i życzenia najlepiej zostawić za drzwiami, a wchodząc na matę wejść w tą chwilę, zauważyć ten wdech i ten wydech, poczuć ten ruch, być w pełni w swoim ciele, podjąć każde wyzwanie bez oceniania rezultatu, a każdy sukces okrasić uśmiechem i nie przywiązywać się.”


Julia Zabost

"Joga towarzyszy mi od 17 roku życia. Na początku podchodziłam do niej czysto fizycznie, skupiałam się jedynie na poprawnym wykonywaniu pozycji i oddechu, ale z upływem czasu moje podejście oraz praktyka zmieniły się. Zaczęłam interesować się medytacją i pranayamą, wchodziłam w zakamarki filozofii. Zaczęłam bardziej słuchać swojego ciała i zwracać uwagę na to, jak pracuje w pozycji, co odczuwam, co dana asana mi daje. Wraz z tym jak wzrastało znaczenie jogi w moim życiu, pojawiła się chęć zostania nauczycielem i dzielenia się tym, co już wiem, co przeżyłam i jak mogę pokazać tę drogę innym. Na początku zgłębiałam wiedzę pod okiem Agnieszki Wierzbińskiej, a za jej namową zdecydowałam się na kurs nauczycielski Ashtanga Vinyasa Yogi. Uczyłam się od Mateusza Dekera i Anny Olszewskiej w Yoga Academy Poznań, tym samym zostałam certyfikowanym nauczycielem jogi. W moim sercu hula Ashtanga, ale nie zamykam się na inne rodzaje jogi - szczególnie, jeśli jest to dynamiczna forma. Najważniejsza dla mnie podczas praktyki jest uważność i bycie „tu i teraz”, słuchanie swojego ciała oraz świadome przeżywanie praktyki."

Karina Michałowska

"Zakochałam się w yodze od pierwszego wejrzenia 12 lat temu, a od 7 lat zarażam swoją miłością i pasją innych. Yoga jest dla mnie doskonałym sposobem na wzmocnienie, uelastycznienie i leczenie ciała, ale także jest ogromnym narzędziem, które "układa nam w głowie". Uczy nas, że są w życiu rzeczy, na które nie mamy wpływu i musimy się z nimi pogodzić, uświadamia nam nasze słabości i w jasny sposób udowadnia, że możemy je przezwyciężyć. Uczy szacunku do własnego ciała, siły, wytrwałości, świadomości, akceptacji i spokoju. Właśnie to chciałabym przekazywać innym podczas swojej praktyki. Ukończyłam kurs doskonalący prowadzony przez Konrada Kocota i Katarzynę Złotkowską oraz szkolenie nauczycielskiego według metody B.K.S Iyengara. Uczestniczyłam również w licznych warsztatach prowadzonych przez nauczycieli stopni Senior oraz Advance Junior.”

Maja Kosowska

"Przygodę z ruchem rozpoczęłam jako tancerka pole dance, aktualnie jestem instruktorem pole dance oraz stretchingu. W międzyczasie doświadczałam różnych rodzajów ruchu, takich jak: taniec współczesny, jazz, dancehall, breakdance, capoeira, animal flow, akrobatyka, gimnastyka, kontakt improwizacja, taniec klasyczny, slackline, aerial hoop, acro yoga czy new style hustle. Przy niektórych zostałam na dłużej jak taniec współczesny, a niektóre tylko "liznęłam", jak taniec klasyczny. Obecnie należę do łódzkiej grupy projektowej Teatru Tańca Kijo, gdzie poszerzam swoje umiejętności z zakresu tańca fizycznego, współczesnego, improwizacji oraz kontakt improwizacji. Mimo wielu różnych dziedzin, których próbowałam, wyznaję ruch jako coś, co nie podlega pod konkretne formy, ale bardziej jako wolny akt ekspresji i eksploracji ciała i ducha. Fascynują mnie możliwości ludzkiego ciała, jego wszechstronność oraz to, co powstaje poprzez połączenie świadomości ciała oraz kreatywności. Jestem głodna rozwoju, wyzwań oraz doświadczania ruchu w nowych dla mnie okolicznościach. Nie przestaję się uczyć, szkolić, poszukiwać i poznawać. Biorę udział w wielu warsztatach i zajęciach, które pomagają mi poszerzać mój język ruchowy, a zdobytą wiedzą i doświadczeniem chętnie się dzielę.”

Ania Wolska

"Jestem dyplomowanym nauczycielem jogi hatha i vinyasa według metody Yoga Alliance. Od 2017 r. mam szansę realizować marzenie o dzieleniu się wiedzą i doświadczeniem zebranym w ostatnich latach mojej praktyki. Przed dwa lata spełniałam marzenia o podróży dookoła świata. W Polsce zaczęłam od szkoły Iyengara, w Australii rozkochałam się w vinyasa flow, w USA poznałam hot yoga, Tajlandia rzuciła mi wyzwanie power yoga, w Malezji, podczas Vipassany, zrozumiałam moc medytacji, a w Indiach podczas kursu nauczycielskiego odkryłam pranayame, ayurvede i sięgnęłam do głębokich źródeł jogowej filozofii. Joga była zawsze moją wierną przyjaciółką, łącznikiem z dobrymi ludźmi i pięknymi duszami, moim lekarstwem na całe zło. Moja podróżna mata wycierała hostelowe pokoje, hotelowe korytarze, tarasy, dachy, dworce autobusowe, pokłady łódek, lotniska, plaże i trawniki, by w końcu zawitać w prawdziwej światowej stolicy jogi – Rishikash i odbyć ze mną miesięczny kurs, który nie tylko dał mi tytuł nauczyciela i podstawy do tego, by jogą się dzielić, ale który zmienił moje patrzenie na jogę, świat i siebie samą.”

Alicja Król

"Jestem absolwentką Fizjoterapii na Uniwersytecie Medycznym w Łodzi. Dzięki rodzicom, którzy również są fizjoterapeutami, ruch był wszechobecny w moim życiu od samego początku i w jego towarzystwie dorastałam. Poszukiwałam siebie w różnych dziedzinach sportu począwszy od tańca przez siatkówkę, narty i epizody jazdy konnej. Podczas nauki na studiach magisterskich podjęłam się pracy jako fizjoterapeuta w klinice ortopedycznej, gdzie wciąż rozwijam swoje umiejętności z terapii ruchem poprzez trening medyczny. Zebrane doświadczenia pozwalają mi łączyć wiedzę teoretyczną ze studiów i kursów z praktyką. Elementy ze swojej pracy na co dzień wykorzystuję również w zajęciach grupowych tak, aby każdy uczestnik wyszedł z nich z większa świadomością i zrozumieniem ciała oraz ruchu. Moim zdaniem, stały rozwój i otwarcie na poznawanie siebie w ruchu jest kluczowe do pielęgnowania zdrowia zarówno fizycznego, jak i mentalnego. Dlatego wciąż szkolę się na dodatkowych kursach, co przekłada się na wdrażanie nowych zagadnień ruchowych podczas zajęć. Jeden z ważniejszych dla mnie warsztatów dotyczył oddechu, który pozwolił mi holistycznie spojrzeć na człowieka jako połączenie ciała i umysłu. Wszystko, co związane z szeroko pojętym movementem, aktywnością fizyczną i prowadzeniem zajęć grupowych daje mi wielką satysfakcję i radość oraz poczucie spełnienia."


Kasia Kieszek

"Szukam w sobie zrozumienia. Dla swojego ciała, dla swoich emocji, dla decyzji, które podejmuję nieświadomie każdego dnia. Dążę do bycia w danej chwili i doceniania drobnych błysków codzienności. Joga pozwoliła mi otworzyć się na to czego szukam

i podążać drogą, którą moje serce czuje najbardziej. Prowadząc zajęcia, chciałabym przekazać innym swobodę ruchu, intuicyjność w ciele, puszczenie "tego co wypada"

i dać możliwość bycia sobą. Uwielbiam każdy ruch, który płynie prosto z serca.

Ruch, w którym nie ma wstydu i zamknięcia. Ruch, który napędza nas do życia i powoduje, że nie boimy się być szczęśliwi pomimo przeciwności losu, bo przecież - życie nie polega na czekaniu, aż minie burza, ale na nauce tańca w deszczu (Mahatma Gandhi)."

Łukasz Frasunek

"Joga to narzędzie, które może działać zarówno z mocą żywiołu jak i prawie niezauważalnie. Zawsze jednak zostawia szczególny ślad w ciele i umyśle osoby, która po nią sięga. Możliwość towarzyszenia innym w tym, co dzieje się na macie, a czasem także poza nią, jest dla mnie absolutnie fascynującą rzeczą, za którą czuję wielką wdzięczność.

Moją własną praktykę oraz sposób w jaki prowadzę zajęcia ukształtowała metoda B.K.S. Iyengara, ale chętnie sięgam po inspirację z innych źródeł. Szanuję rolę techniki i dyscypliny, o ile są one środkiem, a nie celem samym w sobie. Bardzo doceniam ruch, zwłaszcza świadomy, dający poczucie wolności, satysfakcję i radość. Staram się stawiać przed ludźmi wyzwania i jednocześnie sprawiać, by im sprostali."

Kasia Wesoła

"Ruch jest dla mnie nieustającym źródłem radości. Dużo podróżuję, wspinam się w górach, nurkuję, biegam, jeżdżę na rowerze, na rolkach, lubię treningi siłowe. Przez 10 lat wyczynowo trenowałam lekkoatletykę. Poprzez ruch poszukuję radości wypływającej z rzeczy wielkich, jak i tych pozornie błahych. Czasem są to wyprawy na szczyty gór, innym razem Śavasana w domowym zaciszu. Śmiałe balansowanie na rękach lub spacer po lesie. Ruch uwalnia umysł i rozluźnia ciało, a uważność i otwartość pozwalają doświadczać różnych emocji wypływających z wnętrza. Joga jest dla mnie wewnętrzną zmianą, dzięki której docieram do miejsc wcześniej nieznanych. Łączy w sobie radość poruszenia ciała ze skupieniem i obserwacją tego, co wewnątrz. Jest jak podróż, do której serdecznie Was zapraszam.

Kasia Wesoła - instruktorka rekreacji ruchowej o specjalności Hatha Joga, absolwentka kursu instruktorskiego Aerial Joga oraz wykwalifikowana masażystka; z wykształcenia: socjolog."